torsdag 1 mars 2012

The lovely 20's



För varje dag som går så känner jag att vackra 20-talet tilltalar mig allt mer och mer.
Kläderna, frisyrerna, bilarna, smyckena och allting är bara så vackert. Hur man
tog vara på vackra tyger så som spets och silke. Man broderade in detaljet överallt, man brydde sig om detaljer mycket mer än idag. Man kan ju inte ungå att älska de underbart mjuka vågorna i håret på både kvinnor och män. En mycket vacker era, men också där det kvinliga upplyfftet kom in. En vacker och lite stöddig period som jag bara älskar!





Det är ju självklart inte själva årtalet jag vill tillbaka till, för det var väl kanske inte så vackert som jag själv vill beskriva det som. Man rökte exakt överallt, kriget började blåsa upp, människosynen var ju inte den bästa och man använde päls till allt. Men det skimrar på något sätt, hela stilen är ju underbar.
Tycker inte ni det?



Translation
I feel that the 20's attracts me more and more. 
It's the clothes, the hats, the cars, the shoes and for the most- the hair. Everything with style. 
It was a time of the woman liberation but it was still worried times, they smooked everywhere and fur was luxury. But the style, I just can't stop love it.
What do you think?


Photos from: Vintage Photograph

X X X
carrå

4 kommentarer:

  1. Saknade dig idag min vän...

    SvaraRadera
  2. Jaa! 20-talet är underbart vackert!!!
    Och tack snälla fina. vad roligt att hitta hit till din blogg. hur fin som helst ju :) Kram

    SvaraRadera
  3. Tack snälla du! Ja jag håller med dig. Det är något så beundrandsvärt med kvinnorna som vågade göra något helt annat och vara rebeller av sin tid.

    SvaraRadera
  4. I like your blog and have just given you a blog award that I recently got myself. Check out my blog for the details.
    By the way you have a very slender waist. I adore you!

    SvaraRadera