onsdag 13 mars 2013

Café Kuriosa!


Tips från tanten! 

Om du någon dag skulle vandra runt på Norrköpings gator och blir lite fikasugen så vet jag det perfekta stället att gå till. Godaste fikat, mysigaste inredningen och trevligaste personalen. 
Café Kuriosa ligger på Hörngatan 6 inte alls långt från huvudgatan i stan. Här bjuds på bakelser, kaffe, sallader, pajer och allt möjlig gott. Även en hel drös med lite vintage godis, om ni förstår vad jag menar. 
Här om dagen tog jag med morfar och styvmormor dit för lunch och fika, det var mycket mysigt och jag tror de uppskattade stället lika mycket som jag. 








Translation
If you ever visit Norrköping, you have to stop by Kuriosa. It's the cosiest place ever with delicious pastries and good food. It brought my my grandad and grandma the other day and I think they appreciate it as much as I did!

X X X
carrå

1 kommentar: