torsdag 7 mars 2013

min tantiga hobby


Här är ett inlägg till alla burk-fantaster där ute som blir glad i magen varje gång en plåtburk uppenbarar sig. Precis så som jag. Däremot så är jag inte alls så förtjust i nya plåtburkar, såna där moderna med nått käckt tryck. Nej ingenting för mig, gammalt ska de vara och man ska se att de har använts!
Jag har så många burkar hemma i lägenheten att mer än hälften står i garderoben och samlar damm för att de inte får plats någonstans. Hemma hos mor och far är det tvärt om. De ha en massa fina burkar de kan ha framme men som står i skafferiet där ingen kan se. Jag tänkte att de kanske skulle behöva lite solljus efter alla dessa år i mörkret!








Translation
Here's some pictures for all of you who feels butterflies in your tummies when you see a tin can. I like these old ones but unfortunatly I got to many of them in my apartment so I have my whole wardrobe filled with cans! My mother and father is putting all their cans in the pantry where no one can see them, so I thought I would put them out in the sun!

X X X
carrå

5 kommentarer:

  1. I loove tin cans, yours are so colourful, I love that light blue one with a dancing couple, so cute!

    SvaraRadera
  2. Wow, that's a very lovely collection...
    Collecting tin cans is one of my hobbies as well :)
    Oh and hey, that second one (with cacao) is from my country Holland! :D

    xo Jessica

    SvaraRadera
  3. Är burkfantast själv och alltså, dendär kaffeburken var ju perfektion helt enkelt.

    SvaraRadera
  4. Åh vilken härlig blogg! Hittade den på Instagram :)
    Är själv galen i plåtburkar minsann!

    SvaraRadera
  5. Så många tjusiga burkar!

    SvaraRadera