måndag 18 mars 2013

Mintgrönt 60-tal


En mintgrön 60tals klänning har man alltid plats för i garderoben. Denna fick jag efter min gammalmormor Anna men jag har inte använt den så många gånger faktiskt. Kanske för att jag inte är så pastellfärgad av mig när det gäller kläder, men det ska det bli ändring på. Annars är jag ju inte så mycket för 60talet faktiskt. Årtalspolis som jag är så blir jag lite förnärmad när någon säger "Ja du är lite 60-70tal!" Neeeeeej!!!
Sent 30tal till 50tal ska det ju vara. Men jag antar att jag får lugna mig lite nu när jag byter inspiration varje dag!



Translation
I'm not much for pastel clothes but I love this dress. The dress was my great-grandmother's in the 60s so its original. I usually gets a bit annoyed when someone tells me "You are a bit 60s-70s?"  Noooo! Late 30s to 50s! But I guess I have to change it now when I'm changing style everyday!

X X X
carrå

2 kommentarer:

  1. Fiin! :) Känner igen frustrationen över årtalen!

    SvaraRadera
  2. åh vilken fin! jag skulle gärna ta hand om den ;)

    SvaraRadera