fredag 26 april 2013

Tropical fever och surtant


Second hand, vad skulle jag göra utan dig?  Denna blus/top/grej hittade jag på Beyond Retro och den kommer passa perfekt nu när det blir lite varmare ute. Det jag fastnade mest för var det tropiska mönstret med blommorna och palmbladen. Så nöjd, så fin! 

Jag var ute på stan för att hitta en överdel, helst ärmlös som man kunde knyta runt midjan. Jag prövade ett par men urs vilken äcklig passform. Ärmöppningarna är ju så stora att behagen nästan hoppar ur. Mode nu för tiden är tydligen endast för de småbystade personerna utan former vilket gör att ingenting passar mig. Alla ser vi olika ut och det är klart att jag respekterar, men när man har provat 10 olika blusar och man måste ha storlek 40/42 för att boobsen ska få plats och det fladdrar i midjan så blir man lite less. Nej det är inte mitt modeår i år. Typiskt! Det var bättre förr!





Translation
I bought this wonderful blouse on Beyond Retro and couldn't be happier! It's perfect, the pattern and the size. At first I went to the regular fashion stores to look for a blouse but that only made me sad. The fashion says that I should have minimal titties and a straight waist. But that's not how I look. When you have to take the biggest size just to not risk that your boobies gonna fall out of the shirt but it'll still not fit good, then it's okey to be mad. Vintage, that's my thing. Vintage understands my body!


X X X
carrå

1 kommentar:

  1. Åh Carro du är så fager!
    Himla tjusig topp! Själv hade man ju aldrig kunnat visa sig i en sån, iallafall inte ännu. Kanske promenaderna visar sig även på midjemåttet snart.
    Ha en fantastisk Valborg!

    SvaraRadera