torsdag 20 juni 2013

Let's do something better for Europe- part 1


Dax att berätta vart jag har varit och vad jag har gjort i över en vecka. 
Turkiet, Sivas, Eu-projektet "Let's do something better for Europe". Team Sweden åkte förra söndagen ner till Turkiet till Sivas där vi träffade grupper från Lettland, Litauen, Estland, Belgien och såklart Turkiet. Tanken var att vi tillsammans skulle jobba med miljöfrågor, dela med oss av idéer och diskutera lösningar. Det är dock inte insatsen för miljön som jag kommer minnas utan alla fina minnen jag har fått och alla nya vänner i de andra länderna. Vi besökte en moské, solade utanför hotellet, kollade på utsikten över hela staden, lekte och utforskade Sivas. Fortsättning följer...


Utsikten från balkongen!


Lasse och jag vid den klarblåa "floden".





Matilda i en Moské.




Det blev många bussresor, här har vi gotlänningen Hannes. 


Translation
So what did I do in Turkey for a week? Me and my swedish team went to Sivas in Turkey to meet groups from Latvia, Lithuania, Estonia, Belgium and Turkey so work for the environment and discuss solutions and share idéas. But it's not the work I will remember, it's all the memories with my new friends. At first we went to a mosk, sunbathed, enjoyed the view from the hotel and explored Sivas. To be continued...

X X X
carrå

1 kommentar:

  1. vilken trevlig resa och i gott syfte dessutom. Vad fin din frisyr och din soltopp passar dig : )

    SvaraRadera