måndag 4 november 2013

The room where the magic happens


Jag kom på att jag varit rätt så dålig på att visa hur jag bor nu för tiden. Det var lättare när jag bodde på Reimersholme och i Handen för då hade jag inte lika mycket att göra om dagarna som jag har nu. Att tillbringa helgerna på Kabelverket har sina fördelar, vi har ju så mycket fin inredning. Bland annat dessa skolplanscher med fantastiska motiv över vad jag värderar väldigt högt. Skolplanschen över sängen heter "Gran och Tall", den har verkligen allt jag tycker om. Berg, vatten, regnbåge, skog, hjortron, djur och andra fina detaljer som påminner mig om mitt Hälsingland. Skolplanschen över skrivbordet heter "Lönn och Nypon" och föreställer en höstvy över skog och sjö. Det är för det mesta "Svenska Växter" som får all uppmärksamhet men man ska inte bläddra förbi dessa motivbilder, man kan hitta de mest underbara planscherna om man bara har ögonen och sinnet öppet. Men det är väl självklart att jag har en skolplansch från "Svenska Växter" också, den föreställer Cannabis och Lin, en fin blandning!
Jag trivs så bra i mitt rum som jag har precis så som jag vill ha det. Eller nja, nästan. Någon mer hylla kommer upp innom kort men jag har den stilen jag vill ha. Mörka färger, skolplanscher, fiolen på väggen, kofferten från morbror, radiobordet från Bollnäs, pottskåpet, 30-talsgardinerna och filmisarna på spegeln.  Naturnära, gammalt och mysigt. Jag har ingenting att klaga på!










Translation
I've been a bad blogger lately and I just realised that I haven't show you my new room yet. I have two new school posters, one over my bed and one over my computer table. I love my room! Dark, cosy colors, my violin on the wall, my new school posters and the old furnitures,  most of them I found in Hälsingand at my relatives. I have nothing to complain about, my room is really me!

X X X
Caroline

1 kommentar: