måndag 2 december 2013

Fixa vardagsfrisyren


Det är så grymt många som frågat både genom bloggen och instagram om jag inte kan visa hur jag fixar mitt hår. Det har tagit lång tid men äntligen fick jag tummen ur. Lite senare ska jag visa hur jag gör en lite festligare frisyr men jag börjar med vardagsfrillan! 



1: Innan jag går och lägger mig tvättar jag håret och låter det torka något innan jag sätter i dessa skumgummirullar och sprayar på läggningsvätska, båda från Sivletto. Jag drar på ett starkt hårnät för att hålla rullarna på plats. Många undrar om det inte är obekvämt att sova med en massa rullar i håret och ja, det är obekvämt i början med efter ett tag tänker man inte ens på det. Rullarna ska sitta i tills håret är helt torrt och det kan ta från 7-12 timmar beroende på hur blött håret var när du satte i rullarna. 

 1:  Before I go to bed I wash my hair and let it dry a little before I put in the foam rollers and spray setting lotion, both from Sivletto. I use a  strong hairnet to hold the rollers in place. Many wonders if it is uncomfortable to sleep with a lot of rollers in the hair, and yes, it is uncomfortable at first but after a while you stop think about it. The rollers have to stay in until they're completely dry and that can take from 7-12 hours depends on how wet the hair was when you put them in.


2: Jag tar ut alla rullar, som jag satt in lite på måfå, och drar fingrarna genom håret för att reda ut eventuella tovor.

 2: When the hair is dry I take the foam rollers out.



3: Sen är det bara att börja borsta. I början kommer det bli jättestort och frissigt, men lugnt för ju mer ju borstar desto mjukare lockar.

 3: Then all you have to do is to brush, a lot!! The more you brush, the softer curls you'll get.




4: Sen sätter jag bara en pin eller ett hårspänne bakom örat och sprayar lite hårspray på frisyren. Sen är det klart! Detta är som sagt var bara en vardags frisyr om man har bråttom på morgonen vilket jag oftast har!

4: When you're done with the brushing you can do as I and just put a pin behind your ear and then you're done! This is a normal everyday hairdo, perfect if you're in a hurry in the morning. Late I'll show you a more advanced hairdo!


X X X
Caroline

7 kommentarer:

  1. Vad fint! Jag tycker alltid att mitt är så fint på morgonen med sen hänger dom alltid ut sig eller frissar ihop sig och jag blir tjurig och slänger upp skiten i en boll, haha.

    Kanske ska klippa topparna helt enkelt... :)

    SvaraRadera
  2. Tackar för att du lade upp det här. Jag försöker själv alltid med pincurls men jag de här foamrollers ser bättre ut, om man tittar på resultatet!

    SvaraRadera
  3. oh wow, your hear looks great. thanks for the little tutorial.

    foam rollers are something you can't get here in germany and i really don't know why. so when i curls my hair once in a while i have to stick to a mix of those foam papilottes and pin curls. sleeping on papilottes is impossible!

    SvaraRadera
  4. wardrobeexperience> These foam rollers are from Sivletto, and we ship worldwide. The setting lotion used is also available on-line. Check out http://sivletto.com

    SvaraRadera