tisdag 3 december 2013

Nya krukor till hyacinterna!


Nja detta hade jag ju kunnat gjort lite bättre, men är det första gången man hanterar en burk sprayfärg är det okey om resultatet blir något... rustikt. Återvinn, släng rätt och konsumera inte så mycket. Håller helt med, men allting behöver inte källsorteras eller slängas alls. Jag som skulle vilja vara omgiven av blommor och växter är ju i ett stort behov av krukor men när man är så tråkig som jag och tycker de flesta krukor är fula och för moderna eller shabby chic så får man göra egna! En konservburk blir med lite färg en perfekt kruka! Har inte kommit på denna idé helt själv såklart, inspirationen fick jag av duktiga Lollo som visade hur man piffar till sina konserver. Men jag ville göra det på mitt sätt! 


Sprayfärgen köpte jag på Panduro, rött och vitt!




När jag hade sprayat två lager med vitt fäste jag tejp på burkarna där jag ville att den vita färgen skulle vara kvar när jag hade sprayat det röda. Så där den vita färgen hade torkat och tejpen var fäst sprayade jag båda burkarna helt röda!

Tips: Använd inte dålig mönstertejp utan riktig markeringstejp!
Jag har lärt mig av mina misstag!


Translation
Well,  I might could done thiis a bit better, but it was the first time and then it's okey if the  result is a bit.."antique". Recycle and don't consume so much. Completely agree ,but everything does not have to be sorted at source. I would like to be surrounded by flowers and plants all the time and Im in a big  need of pots but when you're as boring as me, and think most pots are ugly and to shabby chic you get to make your own! Haven't come up with this idea all by myself, of course. I got the inspirtionen from the talented girl Lollo who showed me how to bring life to the cans again. But I wanted to do it my way! 

X X X
Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar