fredag 3 januari 2014

Men så är man ingen morgonmänniska.


Jag är absolut ingen morgonmänniska. Helst ligger jag och drar mig minst en timme, småsover lite, funderar över livet eller drar igång en film på datorn medans jag vaknar till. Sen vill jag duka upp ett fint frukostbord och dra igång LP-spelaren och lyssna lite på Lill Lindfors. Sen vill jag bara sitta där i köket och doppa smörgåsen i teet/kaffet/chokladen i bara morgonrock. Ingen press, ingen stress. Bara jag och min morgon. 
Men, så är man ju kvällsmänniska och somnar inte för ens klockan 3.00 så att vakna vacker och ljuv med ett glatt humör hör ju inte till vardagen. Men idag var det en sån dag. 





Translation
I wish I was a morning person. Then I could wake up early, stay in bed for a hour before I make my self a big and nice breakfast. Then I could just sit there in my kitchen, surrounded by the music and my calm. But I'm an evening person so I don't fall asleep until 03.00 in the night. Then it's hard to wake up every morning, calm and satisfied. But this morning I was a morning person.

X X X
Caroline

2 kommentarer:

  1. Jag är verkligen ingen morgonmänniska jag heller, men samtidigt får jag dåligt samvete om jag kliver upp efter kl halv nio. Jag jobbar i alla fall kväll på tisdagar och fredagar så de morgnarna brukar jag passa på att sova ut, ligga kvar i sängen en stund med katten och hunden så jag vaknar till ordentligt. Gå ut på en morgonpromenad med hunden för att sedan gå in och äta en ordentlig frukost. Är så tacksam för att jag har dessa två dagar i veckan, de får mig att orka gå upp tidigt de andra tre^^

    SvaraRadera
  2. happy new year ... beautiful pictures.

    i go through phases .... sometimes i'm a night person, sometimes i'm a moning girl ... ;)

    SvaraRadera