fredag 14 februari 2014

För livet, lusten och kärleken!

Idag är det Alla hjärtans dag. 

Idag ska man köpa rosor till sin käraste eller gråta medans man slevar i sig glass direkt från paketet. 
Istället för att radda upp allt jag hatar eller älskar med denna dag så vill jag slå ett slag för livslusten!
Kärlek kommer i alla former, från en kram från en elev eller en vänlig blick på tunnelbanan till en hund som viftar på svansen eller en rumskompis som diskar. Istället för att leta efter "den stora kärleken" letar jag efter små ingredienser till mitt livselixir. 
Mer kramar, mer leenden, mer nattliga äventyr, mer familj, mer choklad, mer lyckoberusningar, mer dans, mer fika,  mer blommor, mer bin, mer galenskaper, mer möten och mer himmel.
 Jag låter mig fyllas med ljus varje dag för att kunna se tillbaka på allt fint jag gjort när jag en dag ska dö. För det ska vi alla, varför inte leva lite tills dess? 

     Så höj glasen, kamrater. För Livet, Lusten och Kärleken!












Translation
Valentine's day.
Instead of tell you what I hate and love about this day I gonna focus on whats love to me.
Love to me is hugs, friends, family, dancing, making love, the sky, chocolate, vine, crazy midnight adventures and smiles. I try to fill my life with thing that makes me happy instead of searching for "the love of my life". The day I die I wanna look back and remember all the fun that I did and all the beauti I got to see. 
So cheers for the life, the lust and the love!

X X X
Caroline

1 kommentar:

  1. Du skriver så vackert och förnuftigt du!
    Ankbilden. Är. Fantastisk!
    Hälsar Åsa

    SvaraRadera