torsdag 20 mars 2014

Drömmorgon med Underbara Clara och Ida Östensson


I går var det en förbannat bra dag! Klockan ringde 05:57 och upp skuttande en morgontrött jänta med skumgummirullar i håret. Jag hade nämligen blivit inbjuden till Drömmorgon med Underbara Clara på Saltå Kvarn! Klockan 07:55 var det frukost i butiken och strax efter det blev det samtal med Clara och en underbart härlig kvinna vid namn Ida Östensson, kvinnan som ligger bakom Crossing Boarders och Fatta.
Hon pratade om hur man ska göra sin röst hörd istället för att bara sitta och klaga, att göra skillnad och hålla fast vid sin åsikt trots allt motstånd. Min hjärtefråga, våldtäkter, låg mycket i fokus. Jag blev så arg att min ilska gick över till ren inspiration. Nu vill jag vara med och förändra världen!


Här på bilden ser vi Johanna, Clara och jag!

Translation
Yesterday, it was a damn good day! The bell rang 5:57 and a very tired lady went up with foam rollers in her hair. I had been invited to Drömmorgon ( Dream Morning ) with UnderbaraClara, a swedish blogger. 7:55 o'clock  was the breakfast  and shortly after that started the talk with Clara and a wonderful wonderful woman named Ida Östensson, the woman behind the Crossing Boarders and Fatta. Two organisations who works for equality.
She talked about how to make your voices heard instead of just sitting around and complain, make a difference and stick to your opinion despite all opposition. My primary concern, rapes, was much in focus. I was so angry that my anger went over to pure inspiration. Now I want to help change the world!

X X X
Caroline

1 kommentar: