tisdag 29 april 2014

I mitt huvud rullar överdrifter




Huvudet sprängs av tankar, magen värker av magkatarr och själen ligger som en död fisk långt inne i mitt hjärta. Ni vet där där känslan av "Fasen då, hur ska det här gå?"  Ändå så känner jag att jag har en lugnande hand på min axel som säger "Skärp dig, detta finns bara i ditt huvud ditt jävla kontrollfreak." På gott och ont så är jag en sån där människa som utåt visar hur lugn jag är och att jag har kontroll men inuti skriker jag av panik. 

Vintagebloppisen närmar sig och det känns som att det finns tusen saker kvar att göra, det är i alla fall vad jag inbillar mig. Tack och lov har men en underbart bra grupp bakom sig som jobbar järnet för att få ihop alltsammans. Ensam är inte stark, men vi har varandra. Vi stöttar, vi peppar och vi sänder kärlek mitt i allvaret. Söndagen kommer bli så grymt jäkla bra och jag hoppas på att få träffa många av mina läsare där. Vi kommer bjuda på uppträdanden, vi kommer vara på en underbar plats som ni kommer bli helt kära i och ni kommer kunna fynda järnet från bloggarnas gömmor. Det är många timmar kvar och tid finns för fix. Men ikväll tänker jag ha panik bara för att få den känslan ur kroppen. 
Jag överreagerar, som alltid.


Translation
My head bursts of thoughts, stomach ache from gastritis and the soul is like a dead fish , deep in my heart. You know that feeling "Oh Hell, how shall I solve this? "Yet I feel that I have a calming hand on my shoulder that says " Pull yourself together , it 's okay because you know that everything will work out . " For better or worse , I'm one of those people who outwardly show how calm I am and that I have control but inside I scream of panic.

The vintage market approaching and it feels like there are a thousand things to do, but that's just inside of my head. Thankfully it has a wonderfully good team behind me who works to get everything together . Alone isn't strong, but we have each other. We support  and we send love . Sunday will be so awesome darn good and I hope to meet many of my readers there. There are many hours left and time are fix. But tonight , I intend to have panic just to get that feeling out of my body .
I'm overreacting, as always.

X X X
Caroline

2 kommentarer:

  1. Det sa nog gå bra serru!!
    Synd som sagt att de e samma helg som mässan i gbg. Påsarna e fullsmockade här hemma med grejer från nedlagda butiken. Kläder, skor, väskor. Ska bli kul! Var itne ett dugg stressad förän jag såg några bilder från förra året. Så mkt folk! Hjälp! hahah :D

    SvaraRadera
  2. have lots of fun with your vintage market ... i miss 'my' fashion flea market so much i organized with 'the girls' (6 times) ... we organized it ... and i miss the girls ... somehow we lost touch after we decided to put the market to sleep, moved to other cities, got time absorbing jobs ...

    Enjoy your vintage market!!!!

    SvaraRadera