söndag 8 juni 2014

En sån här dag vill man bara ligga och dikta, tänka på vers.


Jag skyndade mig hem efter jobbet för att snabbt svida om och åka vidare till konserten på South Side. Vi var inte många men stämningen var hög och musiken pulserade timme efter timme. Det blev inte sent, klockan 02.00 låg jag hemma i min säng och sov med fönstret på glänt. Eftersom att min plånbok gapar tom behövde jag inte oroa mig för någon baksmälla heller. Klockan 08.07 drogs jag tillbaka till verkligheten från mina drömmars land av att solen stekte mot min kropp. Jag hade sparkat av mig täcket för länge sedan. Innan klockan slog 10.00 hade jag hunnit med att göra mig i ordning, ätit frukost, lagat en kjol och städat mitt rum. Jag gick till min nya kalendern från Hemmets Veckotidning och kollade dagens schema. Tomt. 

Fåglarna dansar och sjunger utanför mitt fönster, lockar mig ut på äventyr. 
Nu går jag in i mitt egna paradis, bara för en stund.


Translation 
I hurried home after work to change cloths and go on to the concert on South Side, a bar i Stockholm. The atmosphere was high and the music pulsed hour after hour. At 02.00 am, I lay in my bed and slept with the window slightly open. Since my wallet is empty, I did not worry about any hangover either. 08:07 o'clock, I was drawn back to reality from my dreams by the sun beat against my body. Before the clock struck 10:00, I had get ready, eat breakfast, fixed a skirt and cleaned my room. I went to the calendar and checked the day's schedule. Empty.

X X X
Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar