torsdag 26 juni 2014

Reklamen var bättre förr


Handen på hjärtat folket, blir man inte lite mer sugen på dessa reklamer än nutidens flashiga bilder?
Märken, posters och reklam från 20-40-talet har alltid fångat mitt intresse. Det är någonting med färgerna, harmonierna och enkelheten som gör att jag lockas till dessa bilder. Illustrationer av alla slag från speciellt 30-talet är ju helt fantastiska. Dessa fina bilder hittade jag på Pinterest.

Denna affisch om Hälsingland skulle jag vilja ha förstorad!














Translation
Honest now, don't you think that these beautiful pictures are more appealing than today's flashy pictures? 
Badges, posters and advertising from 20-40's has always caught my interest. There's something about the colors, the harmony and simplicity that makes me attracted to these images. Illustrations of all kinds from specially '30s's totally amazing. I found these great photos on Pinterest. 

X X X
Caroline

2 kommentarer:

  1. Verkligen skillnad på reklam då och nu. Tycker också om gamla reklambilder och har samlat på mig tvättmedelsreklam tills när min tvättstuga är färdigbyggd. Liza

    SvaraRadera
  2. I just adore art deco pictures. Ads and other illustrations at that time were just amazing! It's my favourite style on illustrations. I think it would be fantastic idea to some companies start using those styles for adds again. But I'm afraid it might not be commercial enough.

    SvaraRadera