fredag 25 juli 2014

Sommarstress utan balans


30 grader, gassande hetta och sol, sol, sol!! 
Min vän Mathilda kom över, vi packade picknickkorgen och gick ner till badplatsen bakom huset. 
När vi simmade ut i det ljumna vattnet pratade vi om sommaren, hur underbar den är i Sverige och hur lite man njuter av den. Varje vår har jag tänk att jag denna sommar vill uppleva en riktig svensk, varm sommar med mycket bad, solskenspromenader och sommarnatts häng. Nu bor jag uppe på en underbar hälsingegård, har ingenting planerat och solen värmen dygnet runt. Min omgivning är så perfekt att jag inte hittar någon balans i tillvaron. Om jag bara slöar runt och njuter av tillvaron blir jag stressad för att jag inte hittar på någonting, men när jag väl är igång längtar jag tillbaka till oplanerade dagar. 
Dumt är det! Nu har jag bara tre dagar kvar här i Hälsingland och har bestämt mig för att göra det bästa av dom få dagar jag har kvar här!





Translation 
30 degrees in Sweden? Oh yes, no need to go abroad now!
I live in an old house on the countryside just by the water, have no plans and the weather is great but I have no balance. I've been longing for a summer like this one but I get stressed so easily if I don't do anything. I'm going home next week and have decided to make the best of these few days I have left here in the north.

X X X
Caroline 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar