torsdag 14 augusti 2014

Bland fäbodar och renar

(Reindeer-selfie!)

De tre senaste dagarna har jag tillbringat med min pangbrud Wilma! Hon kom till Stockholm och hade planerat att vi bara skulle shoppa, fika och mysa runt men jag hade lite andra planer. Ett av mina favoritställen i Stockholm är ju Skansen så jag drog med tjejen dit. På morgonen packade vi picknickkorgen med nybakta bullar och saft så vi kunde sätta oss lite varstans när vi blev trötta i fötterna. Vi vandrade runt i den supersvenska miljön bland renar och fäbodar och åt tunnbröd i finvädret. I en kåta pratade vi om det samiska språket och i en Hälsingegård fick vi en privatvisning på övervåningen för att se dom fantastiska väggmålningarna. Blev så glad när jag märkte hur kul Wilma hade det där. Vi har inte många gemensamma intressen egentligen men här möttes vi verkligen på mitten! Det var en riktigt mysig dag med min favoritkvinna! 



En samisk kåta!








Bisonoxarna var så maffiga!





Ops!




Translation
The last three days I have spent with my drop dead gorgeous Wilma! She came to Stockholm and had planned that we would just go shopping, drink coffee and just go around in the city but I had some other plans. One of my favorite places in Stockholm is Skansen, a typical Swedish tourist place. In the morning we packed the picnic basket with freshly baked buns and lemonade and went to Skansen. We wandered around in the super swedish environment amongst reindeers and shacks in the good weather. In a wooden tent, we talked about the Sami language and in an house we saw fantastic murals. I was so happy when I saw how fun is was for Wilma to go there. It was a really nice day with my favorite woman!

X X X
Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar