torsdag 7 augusti 2014

Come give me love


När mina fingrar inte känner mer
När mina ögon inte längre ser
när livet vänder
ska jag ännu be

Kom ge mig världen 
kom ge mig fred
kom sänk ditt huvud
och lägg dig ner
kom ge mig kroppen 
kom ge mig allt som du har 
och jag ska stanna kvar


När mina öron inte längre hör
när bladen faller och en stjärna dör
när livet vänder ska jag ännu be

Kom ge mig solen 
kom ge mig hav
kom ge  mig orden vi lever av
kom ge mig kroppen 
kom ge mig allt som du har 
och jag ska stanna kvar



kom ge mig sommar
kom ge mig liv
kom ge mig kärlek och livsmotiv
kom ge mig kroppen kom ge mig allt som du har och jag ska stanna kvar

kom ge mig sanning 
kom ge mig tid
kom ge mig kunskap
kom ge mig ris
kom ge mig kroppen
kom ge mig allt som du har och jag ska stanna kvar

Vanligtvis brukar jag inte lyssna på Ted Gärdestad men vissa texter är svåra att missa!
Helt random inlägg.

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Translation
Lyrics to a swedish song. 

X X X
Caroline 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar