onsdag 15 oktober 2014

Happy Wednesday!


Vilken är din favoritdag i veckan? Min är i alla fall lätt onsdagar!
På dagen jobbar jag på den mysigaste skolan med dom bästa eleverna och på kvällen drar jag till Södra Station och spelar Amerikans folkmusik med några grymma musiker. 
Innan jag träffade dessa människor hade jag knappt hört Amerikansk folkmusik innan. Old time, bluegrass... det var rätt främmande för mig då och det är det fortfarande. Varje onsdag tragglar jag mig igenom låtarna som dom kan helt utantill. Dom är så fina och välkomnande och jag kan inte annat än avundas deras fantastiska spelande. Inga noter, inget repande, vi bara jammar och har det trevligt. 
Om du skulle ha vägarna förbi någon onsdag så är det bara att kika in, men eller utan instrument. 
Nej här kan jag ju inte sitta, dags att åka till jammet!






Translation
What's your best day of the week? Mine is Wednesday! After work (on the best school ever) I go in to town to play American folk music with some really talented friends. No pressure, no perfection, we're just having a good time! Well, I can't sit here by the computer all night, I have a guitar who wants to be played!

X X X
Caroline

2 kommentarer:

  1. Härligt!! KRAM i höstmörkret!

    SvaraRadera
  2. du skulle varit här i sf för några eckor sedan, det var ENORM bluegrassfestival! så himla trevlig stämning!

    SvaraRadera