torsdag 15 januari 2015

Throw me back in time- Thursday


Torsdag va, då ska man ju lägga ut ett sånt här finurlig "kasta mig tillbaka i tiden"-inlägg. Mest är det väl för att man har slut på bilder och berättelser att man helt enkelt får lägga upp gamla händelser för att visa att man fortfarande lever. Livet börjar ta form igen efter julens jävligheter och rutinerna sätts in. Med armarna rätt ut går jag fram och tillbaka till jobbet, så försiktigt för att inte halka. Pälsmössan från mormors vind kom väl till pass i morse när den fuktiga kylan bestämt ville tränga sig in i varenda vrå. Efter dagens arbete på världens bästa arbetsplats var sängen så lockande och jag somnade och drömde till ljudet av duggregn mot fönsterrutan. Drömde om stora ekar som med grenar så stora att de gav skogen tak. Om syrenhäckar så täta att om man gömde sig i dom försvann man in i en annan värld fylld med väldoftande små blommor. 

En dag jag minns. Precis i början av sommaren, blommorna hade precis slagit ut och luften var så lätt att man fick hålla i sig för att inte flyga iväg. En dag med min vän Agnes, min kära pingla och stora hårinspiration. 



Agnes har alltid dom snyggaste frisyrerna, checka in hennes Instagram för mer inspiration: FiddlingAgnes 







Translation
Throwback Thursday! It was in the very beginning of the summer and the scent of the flowers were so sweet and refreshing. My dear friend Agnes and I just couldn't stay inside that day. Today it's been so cold and wet outside, I've laid in bed since I got home from work. I fell asleep and dreamt about big oak trees and summer wind. It threw me back to that day at the very beginning of the summer.

Agnes has the most beautiful hairdos, check out her Instagram for more inspiration:

X X X
Caroline

1 kommentar:

  1. Ohh summer.. here it is also so wet and snowy and cold.. I can't wait for all the great summer festivals and bonfires and sun shine! <3 x

    SvaraRadera