måndag 23 mars 2015

Ingen brådska här inte


Så går dagarna, från morgon till kväll. Däremellan lite sömn. Lagar mat på gasspisen, sandpapprar en lampfot som ska målas, fortsätter inreda mitt rum, umgås med min pojkvän. Pengar är inte hela världen när man har kärlek runt omkring sig. Inte klagar jag för det. Äntligen får hjärnan min lite ledighet som den ansökt om så länge. Några småsaker ska fixas i rummet innan jag kan säga att jag är helt klar. Far min har lovat att såga till två hyllplan som jag ska ha ovanför skrivbordet och krukväxter ska inköpas. Inte klagar jag, inte har jag bråttom. Jag har hela livet på mig, när bli man någonsin färdig? 





Translation
Days comes, days goes. I'm in no hurry. I have some few things left to fix in my room before I can say that I'm all done. Two shelves to put over my desk that my father will make for me and some flowers in the window. I have my whole life to be done, I'm in no hurry. 


Caroline

2 kommentarer:

  1. Så himla fin i håret är du! Den där hårfärgen klär dig verkligen!

    SvaraRadera