fredag 6 mars 2015

Stämplad och stark



Nu är det ute, nu är stämpeln stämplad. Jag är och kommer alltid vara ett våldtäktsoffer. Jag är en av alla människor som blivit fnyst åt av polisen, en av alla dom som aldrig fick uppgörelse, en av alla dom som ler när jag vill gråta. Jag är som alla andra i min sits skadad för livet. 

I hjärtat vet jag att jag talar sanning. Att det jag var med om inte bara var i min fantasi. Att jag inte överdriver. Myndigheterna, dom vet inte för att dom inte lyssnade på mig. Dom fick mig att tvivla på mig själv. Det var inte våldtäktsmännen som la skuld på mig, det var dom som inte trodde på mig när jag bad om hjälp. 

Min mobil har plingat sig het dessa två dagar. Varma ord och upprörda kommentarer, vissa har gjort mig riktigt arga. Inte ser jag mig som speciell, det här händer tusentals människor varje dag, varje sekund men det här är någonting man inte pratar om. Så fort man pratar om det blir man ett offer. 
Alla har en historia, det här är min. Stämplad.


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~    


Translation
It's out there now. I am and will always be a rape victim. I am one of those who haven't been helped by the police, one of those who never got justice, one of those who smiles when I want to cry. I'm like everyone else who's got their life torn apart.

I know I speak the truth. That what happend to me was not just imagination. That I am not exaggerating. The authorities, they don't know cuuz they're not listening to me. They made me doubt myself. It was not the rapists who put the blame on me, it was them who did not believe me when I asked for help.

Caroline

2 kommentarer:

  1. Att våga berätta är dock starkt! Det finns så mycket skuld och skam kopplat till våldtäkt. Genom att berätta hjälper du till att bryta dessa. Kramar Liza

    SvaraRadera
  2. Hej Caroline, jag brukar läsa din blogg lite då och då för inspiration och jag kände bara att du verkligen tog ett steg med dessa inlägg. Det är så starkt och läskigt och modigt. Det var bara det <3 Massa kramar, Ullis

    SvaraRadera