söndag 12 april 2015

De virkade sötingarna hänger kvar




Visst är det någonting lustigt över vissa högtider. Några dagar innan högtiden ska pyntet fram och då är det ett visst bestämt tema som kanske inte alltid är så smickrande för ögat. Sen direkt efteråt ska det bort. Tråkigt säger jag! Nej, jag låter mitt påskpynt vara framme ett tag till.


Då jag inte är något fan av fjädrar (för jag tycker det är en hemsk industri som skadar djuren endast för att vi bestämt oss för att ha fjädrar framme några dagar om året) så fick jag några virkade kycklingar av min farmor när jag var uppe i Hälsingland för några veckor sedan. Se så fint de pryder grenarna jag hittade i lekparken utanför lägenheten! 



Translation
I'm not a big fan of feathers cuz I think it's a cruel industri, but I do like to decorate! I know the easter is over but I think this crochet chickens are so cute so I'll let them stay for a few more days.

Caroline 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar