måndag 13 april 2015

Hur prioriterar du?


Vippiga kjolar, pastellfärgade blusar och nätta klackskor i all ära, men inte är det nått för mig. Varje morgon när jag ska klä mig väljer jag noggrant ut hur jag ska se ut. Kanske tänker jag att det skulle vara snyggt med en viss kombination men det betyder inte att det är det självklara valet. När jag ska klä på mig tänker jag på tre saker:
  1.  Det ska vara praktiskt. Är jag på jobbet vill jag gärna ha fickor, det ska vara bekvämt och funktionellt. 
  2.  Det ska vara lagom varmt. Underställ och raggsockor om det är kallt, inte orkar väl jag gå omkring och frysa. 
  3. Jag vill trivas i mina kläder. Inte är det jätteviktigt men jag gillar ändå när mina kläder matchar i färg för att ge ett mer harmoniskt intryck. 

Jag är en typisk byxmänniska. Fest, jobb, hemma, jag har nästan jämt byxor på mig för det är vad jag trivs bäst i. Det händer väldigt ofta att det blir diskussioner mellan mig och "mindre praktiskt klädda"-människor. Är det värt att gå omkring och frysa för att vara snygg? Hm, nej jag tycker inte det. Personligen så skulle jag inte trivas med att frysa, ha omatchande kläder eller gå utan fickor. Inte heller vill jag vara snygg om fötterna om det betyder att jag får ont eller får gå med blöta strumpor resten av dagen.
Hur tänker ni när ni väljer kläder?










Translate
Big fluffy skirts and cute high heel shoes are gorgeous, but it's not for me. When I get dress I think of three things.
  1. Is is practical? I like pockets!
  2. Is it right choice for this weather? I would rather not freeze than look good.
  3. Is it matching? It's not very important but I like when the colors fit together.

What's your priorities when you gets dressed? 

Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar