måndag 28 september 2015

De två senaste tillskotten


Det har blivit väldigt snålt den senaste tiden eftersom att jag spenderade alla mina pengar på tågbiljetter i somras men när det anordnades en vintageloppis vid Hornstull för några veckor sedan kunde jag inte hålla mig borta! Mest var det nog för att jag visste att min fina vän Alex skulle sälja ut kläder från sin fantastiska garderob. Att ha vänner med god klädsmak och perfekt storlek är både väldigt praktiskt och väldigt farligt (för plånboken). Med Germano som smakråd lyckades jag få med mig en hel del fina plagg hem. De två blusarna som jag visar upp här på bild blev favoriterna! 


Alex, denna händiga kvinna, skapar de vackraste smyckena i bakelit. Kolla in hennes Etsy!


Sommaren i all ära men äntligen kan man bära grönt och brunt med gott samvete utan att förstöra sommarstämningen!




Så fort jag lyckats spara ihop pengar till ett kamerastativ så lovar jag att det kommer komma upp fler bilder och inlägg här på bloggen. 

Translation
It has been very tight with money these recent weeks because I spent all my money on train tickets this summer, but when it was a vintage flea market at Hornstull a few weeks ago, I could not stay away! It was most because I knew that my good friend Alex would sell out clothes from her amazing wardrobe. Having friends with good taste in clothes and the perfect size are both very practical and very dangerous ( for the wallet). With Germano as my personal advisor I managed to get lot of nice clothes home. The two blouses that I show up here on the images is now my favourites! 

Caroline

1 kommentar:

  1. Awesome looks and those blouses are great! Glad you made finds :)

    SvaraRadera