söndag 27 september 2015

Höstsnuvans tid är kommen!


Här om dagen när jag kom in i lärarrummet kollade jag mot tavlan där vi skriver upp alla elever som anmält sig som sjuka. Denna dag fick namnen knappt plats på tavlan. Åh nej, tänkte jag. Influensatider eller bara lite snuva? Jag hoppas verkligen att alla tar det lugnt och vilar upp sig till kommande skolvecka. Detta gäller också Fröken Åsgård som nu är sängliggandes sen två dagar tillbaka. När jag vaknade denna söndags morgon fick jag en nostalgisk känsla i kroppen. Jag fick en flashback från när jag var lågstadieunge och var hemma från skolan. Mor eller far köpte hem en chokladkaka och en tidning och jag fick ligga i soffan och snörvla hela dagen framför tv:n. Men tiderna förändras. Själv är bäste dräng. Starkast överlever. Sköt dig själv och skit i andra. 
Ingen fara, jag har att göra utan serietidning! Nypa vissna blad från krukväxter och sortera böcker i färgordning har jag redan gjort idag, kanske är det dags att krypa ner i sängen igen och tänka på de tider när jag inte svettades och frös samtidigt. 



Translation
What is a autumn without sickness? First I noticed that more and more students stayed home from school, now it has come to their teacher as well. I remember when I was a child and stayed home from school. My parents bought me chocolate and a magazine and I could lay in the couch all day and watch TV. Now it's different. I've organized the books in the shelf and removed bad leafs from my plants. Now I'll put myself in bed again and think of those times when I wasn't freezing and sweating at the same time! 

Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar