tisdag 9 februari 2016

En semla och en överlevare


 Idag är det fettisdagen. Ni vet den där dagen som alla uttalar fel så det blir Fettis-dagen istället för Fet-tisdagen. Jag åt min första semla för flera veckor sedan men det var endast för visa Germano hur man bryter svenska traditioner. Det är lite som att fira sin födelsedag en månad innan man fyller år, det är så fel men lite spännande. 
Nu kommer det, det där erkännandet som jag helst inte vill erkänna. Jag har lite vårlängtan. Mest för att jag saknar energin från solen och för att jag vill se när min pelargon blommar igen. För en månad sedan såg denna växt väldigt skruttig ut. Sen plötsligt en dag så fick den nytt liv. Det är så roligt för att detta var min allra första pelargon. En riktig överlevare. 

Glad Fettisdag på er!




Translation
In Sweden we have a tradition to eat this pastry just this day every year, it's called Fettisdagen or Fat-tuesday. I love semlor and I've actually cheated, I ate one a couple of weeks ago but that was only to teach my boy how to break rules in this country. 

Caroline

1 kommentar: