lördag 16 april 2016

En touch av sommaren



Hej kompisar! Så här är det, jag är inget stort fan av att göra outfit-inlägg men konstigt nog så gillar jag att se dessa inlägg själv. Det känns för mig konstigt att skriva om vad jag har på mig för att det känns som att jag är en väldigt självcentrerad person, vilket jag inte är. Men, när jag själv ser dessa slags inlägg blir jag jätteglad för att jag gillar att se andra människors kläder och få tips om butiker och hur en bäst kan matcha assessorer och färger. Är det inte oftast så? Att en tror att andra ser på en med hårda ögon medans en själv inte ser tillbaka med samma blick? Jag är nog en sådan människa och det är verkligen en sak jag måste jobba på. Så här kommer det, ett inlägg om mina kläder!


I helgen var jag på en hemmaloppis med min pojkvän och hittade många fina plagg som kommer passa mycket bra till den kommande årstiden. Bland annat denna fina rutiga kjol som satt som en smäck vid första prövningen. Pasteller och "sommarfärger" är ingenting för mig så denna blygsamt glada blandning av färger är precis lagom för mig. Tröjan jag har på mig passade precis i formen och jag blev överraskad över att jag köpte ett så pass ljust plagg. Inte kan jag väl gå omkring med brunt och mörkgrönt hela sommaren. 
Väskan har jag fått av min Styvis, den låg i källaren och väntade på mig och jag älskar den!





(Photo: Germano Ciavone)

Translation 
Hey buddies! I'm not that kind of person who likes to show outfit photos because it feels like I turn into a very egocentric person, weird enough I like to watch others outfits. I like to get tips about how to match accessories and colors and just beautiful photos. This is something I have to work on, to not think that everyone is watching me with evil judging eyes.
This weekend I was with my boyfriend on a home flea market and did many great findings. Among them, this wonderful skirt that suit me perfectly and this yellow and white 50s shirt that I surprisingly liked. It's not my colors but hey, I can't walk around in the middle of the summer with autumn clothes. The purse is a gift from one of my grandmas. 

Caroline

3 kommentarer:

  1. Superfint och dessutom superroligt med outfit-inlägg, tycker jag!

    SvaraRadera
  2. You are absolutely the cutest thing and I love your taste in vintage clothing! I have a blog also and have only just begun to show pics of my outfits because I have always felt it was a vanity and that people would have unkind things to say or "watching me with judging eyes". I'm glad to have found your blog and will love to see all the posts that I have missed!

    SvaraRadera