onsdag 20 april 2016

Parmesan och Nutella


"Åh älskling, jag har ingen inspiration alls. Vad ska vi äta idag? Har vi någon Nutella?" Så brukar min mun låta när det är dags för mig att laga mat. Måste erkänna att jag får en aningens prestationsångest när det gäller att laga mat åt mig och min pojkvän. Att vara tillsammans med en italienare som gör de mest fantastiska pastarätterna med lök inlagd i vinäger och hemmagjord tomatsås gör att mina stuvade snabbmakaroner med ketchup ligger i lä. Det finns faktiskt en rätt som jag är riktigt bra på att göra och det är pannkakor. Mitt trick är att helt strunta i receptet och sen smaka sig till den perfekta smeten samt att ha i lite vaniljsocker efter behag. 




En bra blandning som jag rekommenderar alla er som kan att testa är att ha Nutella och riven parmesanost på pannkakorna. Choklad och ost är en otroligt bra kombination tillsammans med pannkakor och jag blev förvånad själv när jag testade. Tillsammans med bitar av jordgubbar blev det ännu lyxigare! Annars brukar jag inte ha så mycket sötsliskigt till utan mest bananskivor men ibland vill jag ha en liten guldkant på vardagen.


Translation 
"Oh honey, I have no inspiration at all. What should we eat today? Do we have Nutella?" Yes, that's the talk when it's my turn to make dinner. My italian boyfriend makes the best pasta ever so my cooking skills with fast macaronis is nothing to brag about. So when I rule in the kitchen I often makes pancakes, that's the only dish that I feel that I'm really good at. Maybe because it's a dish that everyone is good at. My trick is to not follow the recipe and add some vanilla sugar.
A really good mix that I recommend you to try is Nutella and parmesan cheese! I was surprised but wow, it's really good with pancakes!

Caroline

1 kommentar:

  1. parmesan och nutella tillsammans? oh my. verkar otroligt märkligt. men salt och sött är ju typ alltid gott ändå.

    SvaraRadera